Történhetett így 1.?
Jó magam is a motorozás szerelmese vagyok.
1994 körül történt: éjjel közlekedtem hazafelé, egy erdős környéken haladtam, az ország úton, hosszabb egyenes szakaszon, a megengedett sebességhatár alatt. Egy őz ugrott ki elém, fékeztem. Áthaladt előttem.
Én továbbra is lassítottam tudván, hogy általában a vadak csapatostul vonulnak. Nem volt hiábavaló, követte őt egy kis idő után egy másik állat is. Valószínű a reflektor fénye elvakította és hirtelen leblokkolt közvetlen a motorkerékpárom előtt, mikor első kerekem már érintette megugrott, elmenekült. Ekkor már kis sebességgel haladtam. Fékeket gyors feloldottam. Az első kerék beszitált, a kormány vibráló csapkodásba kezdett. Hosszú métereken keresztül a motor irányíthatatlanná vált. Kitért az eddigi ívről, de továbbra is a saját sávomban maradtam. Nem estem el. Ez az esemény másodpercek tört része alatt történt. Ha továbbra is fékeztem volna, akkor biztosan nem úszom meg. És most akkor térjünk vissza a balesethez:
A szerencsétlenül járt motoros előfordulhat, hogy egy kisebb állatot (kutya, macska, mezei nyúl) észlelt az úton vagy az útszélen. Erőset fékezett, de még így is tartotta a kanyar ívét. A fékezést hirtelen abbahagyta a „motor kis sebességgel haladt”, de ha esetleg hasonlóan történt az esemény mint az előzőleg felhozott történetben ,ráadásul kanyarban , akkor előfordulhat és magyarázatot ad a kanyarodási ív és a másik sávba való kivédhetetlen áttérésre.
A szembe jövő autós egy kisebb állatot, ami a motoros eléugrott nem biztos, hogy láthatta.
Történhetett így 2.?
Mikor kint jártunk a helyszínen érdekes és megrázó jelenséget tapasztaltunk.
A gyér forgalmú úton Oszkóból - Csehi felé kivezető S-kanyarba két személyautó is úgy vette be a kanyart, hogy átlépte jócskán a felezővonalat.Közvetlen a kanyar után következett be a baleset.Figyelemre méltó kép. Az útburkolaton észrevehetően látszik a feltapadt gumi lerakódásból, hogy legtöbbször, átlépve a felezővonalat a szembe jövő sávban, kirándulgatnak a gépjárművek. Általában mindenki lakott területről kilépve gyorsít, mivel ott már nagyobb sebesség az engedélyezett.
Nem lehet teljesen kizárni, hogy a Toyota mikrobusz is átsodródott, az út másik felére. Lehetséges, hogy a motoros ezt a vészhelyzetet észlelte, ezért fékezett hosszan és hogy elkerülje a vele szemben közlekedőt, ívet váltott és áttért a másik sávba. Az autós viszont ekkor már igyekezhetett vissza a saját sávjába és bekövetkezett az ütközés. Persze ez csak feltételezés, de nem lehet teljesen kizárni, hogy így történt. Mindenesetre tény, a motoros helyismerettel rendelkezett. A Németországból hazánkba két hétre érkező autós, vajon mennyire volt ismerős a környéken?
A motor kis sebességgel haladt, de a Toyota mennyivel? Becsapódás elég nagy lehetett,ha olyan belső sérülések vannak, hogy a lép leszakad, a gyomor és a belek is sérülnek. A motornak elég meggyőző féknyomai vannak, az autósnak csak közvetlen az ütközés után.
„Fékezett” vagy „Igyekezett”?