TRAGÉDIA MÁSKÉPP!

Egy tapasztalt motoros és családjának tragédiája. Tények, feltételezések megalapozott gondolatokkal.

A baleset:

"A jelek szerint a hatszáz köbcentis Yamaha FZ6 motor vezetője későn észlelhette a jobbra ívelő kanyart, erősen ráfékezett, majd kiengedte a féket és átsodródott a szemközti sávba, ahol már kis sebességgel, érintőlegesen ütközött egy német rendszámú Toyota kisbusszal.motorf6_008.jpg 

A motor szinte nem sérült,első ránézésre hihetetlennek tűnt, hogy ez ütközött az autóval. A karambol után úgy tűnt, hogy a 40 éves férfi sérülései komolyak, a fián nem látszottak veszélyesnek látszó sebek. Néhány perccel később azonban a fiatalember meghalt. Az autó sofőrje fékezett és igyekezett lehúzni a kocsit az árokszélre, így a frontális karambolt sikerült elkerülniük, a motor éppen csak érintette a kocsi bal oldalát. A németül és angolul beszélő család szerencsétlenségére éppen nem járt arra másik autó, így Michael Schwarz felesége visszarohant az előző faluba segítségért. Hiába hívták volna a mentőket a segélyhívón, nem tudták volna megmondani, éppen hol vannak, melyik úton, melyik település közelében, a sérültekkel pedig nem lehetett kommunikálni. Bár az első adatok szerint a fiatalemberen a sisakon kívül nem volt védőfelszerelés, valójában mégis viselt bőr motoroskabátot, kesztyűt és bukósisakot a farmer és sportcipő mellé. Egyelőre még nem lehet tudni, mi okozta a halálát, csupán feltételezni lehet.Egy oszkói férfi kb. húsz perccel a baleset előtt látni vélte Csehi felé haladni a nem sokkal később Oszkó felé haladva karambolozó motort a két férfivel. A férfi feltételezi, hogy a motorosok kirándulhattak, talán a pünkösd és a jó idő csalta ki apát és fiát motorozni. Az oszkói férfi szerint a motor normál sebességgel, szabályosan haladt át a falun, a jármű vezetője nem száguldott és nem bőgette a motort."

tomibacsi_009.jpg

 

Pár nappal a baleset megtörténte után jártunk a helyszínen, ahol a Toyota kitört bal oldali indexlámpájának nagy részét, műanyag és fém ütközőfelfogató elemeket találtunk.

Amiről sokan nem tudnak, hogy az édesapa nagyon jó helyismerettel rendelkezett. Többször járt arra motorral, munkájából adódóan, nehéz munkagéppel is. Egy kereskedelmi adó riport műsorában, egy 14 év rutinnal rendelkező tapasztalt motoros bemutatta, hogyan lehet bevenni ezt a bizonyos kanyart.

28 év balesetmentes motorozás után az édesapának mégsem sikerült. Ez egy kicsit elgondolkodtató, vajon miért? Vajon milyen körülmények befolyásolhatták a tragédiával végződő motorozást?

A motor „kis sebességgel” haladt.

A hosszú féknyom kulcsfontosságú lehet. Valószínű ekkor észlelhetett egy olyan dolgot, ami vészhelyzetbe kényszeríttette.

Biztonsági felszerelések és megfelelő öltözet tényleg nagyon fontos kellékei a motorozásnak, ha pedig már szert tett ilyenre az ember nyugodtan használhatja kerékpározáshoz vagy segéd-motorkerékpárhoz is, amik ugyancsak kis sebesség elérhetőségére alkalmas közlekedési eszközök  (néha még többre is képesek).

Vajon a fiú túl élhette volna ha megfelelő védőfelszerelésben van?

Sajnos NEM!

A boncolás megállapította, olyan mérvű és annyi belső sérülése volt az áldozatnak, ami egyenként is halálos. Belső sérülések ellen, pedig a protektorok, gerincvédők stb. sem adnak védelmet.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 1
Heti: 19
Havi: 47
Össz.: 18 627

Látogatottság növelés
Oldal: A baleset 2010.05.23
TRAGÉDIA MÁSKÉPP! - © 2008 - 2024 - tragediamaskep.hupont.hu

Az, hogy weboldal ingyen annyit jelent, hogy minden ingyenes és korlátlan: weboldal ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »